Zapisz sie do NEWSLETTERA

Jak przejść z twintipa na deskę kierunkową?
Jak przejść z twintipa na deskę kierunkową?

Jak przejść z twintipa na deskę kierunkową?

 




Myślałeś o podjęciu nowego wyzwania? O odstawieniu twintipa? A klimat wave/deski kierunkowej wydaje się dobrą zabawą - ale nie jesteś pewien, jak duży może to być skok od tego, do czego jesteś przyzwyczajony i potrzebujesz porady?

W tej serii mini poradników omówimy kolejne etapy przejścia z jazdy na twintipe do desek kierunkowych wave.

 Zaczniemy od sprzętu, po progres i technikę – omówimy to wszystko.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                          

Szybkie przypomnienie: Deska kierunkowa to nie tylko deska surfingowa/wave. To dowolna deska, która może poruszać się tylko w jednym kierunku – np. foilboardy, deski surfingowe, deski crossover czy skimboardy. Twintip nie klasyfikuje się jako deska kierunkowa, ponieważ nie ma dziobu ani rufy i jest dwukierunkowa. Deska wave to najbardziej popularna deska kierunkowa.


Właściwy sprzęt:

 Rozmiar, kształt i objętość twojej deski

Twoja masa ciała, poziom zaawansowania, prędkość wiatru i warunki to wszystko wpływa na wybór odpowiedniej deski do nauki. Ogólnie rzecz biorąc, bardziej płaska linia rockera i bardziej kwadratowy zarys (deska z szerszym dziobem i rufą) będzie przypominać twintip i dlatego poczujesz się bardziej znajomo podczas nauki.

Na przykład: Jeśli jesteś lżejszą osobą ale początkującą, możesz potrzebować dłuższej deski o większym litrażu w porównaniu z cięższym, ale bardziej zaawansowanym  riderem, który wybierze krótszą deskę o mniejszym litrażu.


Kształt

Cypher

 „Cypher jest zoptymalizowany pod kątem stabilności, dzięki bardziej płaskiemu rockerowi, zwartej sylwetce i równoległym szynom jest stabilny nawet przy większej prędkości. To sprawia, że idealnie nadaje się do ujeżdżania małych fal”.

Przeczytaj więcej o Cypher
tu hiperłącze do : https://airush.com/boards/cypher-reflex-wood/


AMP

 

„Jeśli masz doświadczenie w surfingu i chciałbyś czegoś bardziej klasycznego, polecamy deskę surfingową Airush AMP. Rozpoczęcie od deski o większym litrażu przy ułatwi postęp.”

Przeczytaj więcej o AMP
tu hiperłącze do : https://airush.com/boards/amp-reflex-wood/

 
Slayer

 

„Slayer to deska kierunkowa z wytrzymałą konstrukcją twintipa. Ta deska jest niezwykle wszechstronna, ponieważ została stworzona z myślą o falach, płaskiej wodzie i foilowaniu. Pełny pokład z pianki EVA i konstrukcja twintipa, oraz bardziej kwadratowy kształt i płaski rocker sprawiają, że ta deska jest idealna dla tych, którzy kochają twintipa, ale chcą korzyści z kierunkowości.” 

Przeczytaj więcej o Slayerze
tu hiperłącze do : https://airush.com/boards/slayer/



Sprawdź swój latawiec

 

Jak przejść z twintipa na kierunkową deskę?

 

„Kiedy zaczynasz, nie potrzebujesz specjalnego latawca do pływania na fali, ponieważ większość wszechstronnych latawców freeride, takich jak Airush Lithium lub Airush One, sprawdzi się świetnie.

Kiedy już poczujesz się bardziej komfortowo ze stylem jazdy, możesz zacząć patrzeć na latawce zoptymalizowane dla średniozaawansowanych i zaawansowanych kiteboarderów, takie jak Airush Session.

Nie zalecamy nauki pływania na fali z tradycyjnym latawcem C (takim jak Airush Razor) ze względu na bezpośrednie dostarczanie mocy.”

Mark Pattison, projektant latawców

 

Poszukaj następujących cech:

 

  1. Latawiec musi być stabilny.

 

Skąd mam wiedzieć, czy latawiec będzie bardziej stabilny niż inne?

Poszukaj latawca, który jest krótszy i głębszy.

 Współczynnik kształtu: współczynnik kształtu latawca to stosunek długości krawędź natarcia do krawędzi spływu.

 Latawiec o wysokim współczynniku byłby zasadniczo cieńszy i dlatego byłby mniej stabilny. Latawce takie jak Lithium, One czy Session mają niższy współczynnik i dlatego są bardziej stabilnymi latawcami.

Głębsza czasza: Kiedy mówimy, że czasza jest głębsza lub płytsza, oznacza to, „Jak bardzo czasza wybrzusza się”. Na przykład spadochron ma bardzo głęboką czaszę i łapie dużo powietrza w porównaniu z czaszą latawca foliowego, która prawie się nie wybrzusza.

 

 

  1. Miej możliwości łatwego ponownego startu.

Co ułatwia restart latawca?

 Bardziej zakrzywiona krawędź natarcia i skośne/zaokrąglone końcówki skrzydeł są lepsze do ponownego startu latawca, ponieważ pozwalają latawcowi lepiej „toczyć się” na końcówce skrzydła.

  1. Być w stanie dryfować.

Co daje dobry dryf?

Latawce o niższych proporcjach siedzą nieco głębiej w oknie wiatrowym, co pozwala latawcowi lepiej dryfować z wiatrem i ponownie naprężyć linki po spłynięciu z fali.

 



 Podkładka trapezowa

  

 Rozważ użycie przesuwnej podkładki: slider.

 Tak naprawdę nie musisz zmieniać podkładki, gdy uczysz się pływać na fali, jednak zmiana podkładki daje większą swobodę ruchów, zwłaszcza w przypadku niskiego trapezu.


Strapy

 

Rozpoczęcie nauki ze strapami  jest dobrym pomysłem, ponieważ dzięki temu nowy typ deski pod stopami będzie łatwiejszy do kontroli na wodzie. Kiedy już przyzwyczaisz się do poczucia kierunkowości, możesz zdjąć na początek tylny strap, a następnie oba strapy.



Zacznij w wybaczających warunkach

 Kiedy po raz pierwszy zaczynasz pływać na desce kierunkowej, najlepszym miejscem do pierwszych prób jest płaska woda, jeśli jest taka opcja.

 Oznacza to, że możesz poświęcić trochę czasu na wstawanie, zamiast wielokrotnie rzucać się na fale. Da Ci to możliwość rozwinięcia odpowiedniej umiejętność wstawania. Opanuj halsy i zwroty, a następnie rusz w kierunku wzburzonych warunków.





                Przy pierwszych kilku próbach na desce wave wszystko będzie trochę inne. Główna różnica będzie oczywiście polegać na tym, że nie możesz po prostu zatrzymać się i zawrócić, więc musisz nauczyć się zwrotów. Pierwsze przejażdżki na desce wave  mogą wydawać się nieco śliskie pod stopami. Deska kierunkowa ma również znacznie większą wyporność niż twin tip, reaguje inaczej podczas jazdy po chopie i falach. Krawędzie również będą nieco inne, ale często można osiągnąć lepszą jazdę pod wiatr ze względu na większe finy używane w desce kierunkowej.

 
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium